Pages

Saturday, 30 March 2013

nasihat ada cara nya...jangan sampai orang lain mencuba cari kesalahan anda gara-ii cara anda yg over tu.

 
Nasihat hanya berkesan apabila pemberi nasihat tidak merasa lebih baik daripada yang dinasihati.

Tidak mungkin kesombongan dapat dicegah oleh satu kesombongan... sepertimana air najis tidak akan dapat menyucikan najis.

Sebelum mengharap Allah menilai kita dengan baik... didiklah diri menilai orang lain dengan baik terlebih dahulu. Yang penting bukan siapa yang kita lihat tetapi 'siapa kita' ketika melihatnya!

Orang yang baik akan sentiasa dapat melihat kebaikan.
- Pahrol Mohamad Juoi -

Friday, 29 March 2013

sedar siket.

 satu peringatan buat diri sendiri dan rakan seperjuangan...

Walaupun “KUBUR LAIN-LAIN, DOSA LAIN-LAIN, SEKSA NERAKA LAIN-LAIN”
tapi, INGATLAH :
 
✿ܓ yang memandikan jenazah kamu “ORANG LAIN”
✿ܓ yang sembahyang jenazah kamu “ORANG LAIN”
✿ܓ yang mengkafankan jenazah kamu “ORANG LAIN”
✿ܓ yang mengkebumikan jenazah kamu “ORANG LAIN”
✿ܓ yang membacakan yasiin untuk kamu “ORANG LAIN”
✿ܓ yang bersedih diatas kematian kamu juga melibatkan “ORANG LAIN” 


>>> Individu yang berkata begitu sebenarnya amat cintakan dunia dan TAKUT mati..ingatlah setiap yang bernyawa pasti akan merasai MATI..jadi jangan menyusahkan “YANG LAIN” dengan perangai kamu yang “TIDAK DISENANGI ALLAH dan MAKHLUKNYA” .:')

Saturday, 23 March 2013

RAHSIA BULAN KELAHIRANKU



MEI
  • Keras hati & tegas.
  • Kuat semangat & bermotivasi tinggi.
  • Pemikiran yang tajam.
  • Mudah marah apabila tidak dikawal.
  • Pandai menarik hati & perhatian orang lain.
  • Perasaan yang amat mendalam.
  • Cantik dari segi mental & fizikal.
  • Tidak perlu dimotivasikan.
  • Tetap pendirian, tetapi mudah dipengaruhi oleh orang lain.
  • Mudah dipujuk.
  • Bersikap sistematik (otak kiri).
  • Suka berangan.
  • Kuat daya firasat memahami apa yang terlintas di hati orang lain tanpa diberitahu.
  • Bahagian telinga & leher mudah diserang penyakit.
  • Daya khayalan yang tinggi.
  • Permikiran yang tajam.
  • Pandai berdebat.
  • Fizikal yang baik.
  • Kelemahan sistem pernafasan.
  • Suka sastera, seni & muzik serta melancong.
  • Tidak berapa suka duduk di rumah.
  • Tidak boleh duduk diam.
  • Tidak punya ramai anak.
  • Rajin dan bersemangat tinggi.
  • Agak boros

Saturday, 9 March 2013

Tanda-tanda KIAMAT

Kiamat menurut Agama Islam
- Kemunculan Imam Mahdi
- Kemunculan Dajjal
- Turunnya Nabi Isa (AS)
- Kemunculan Yakjuj Dan Makjuj
- Terbitnya matahari dari Barat ke Timur
- Pintu pengampunan akan ditutup
- Dab'bat al-Ard akan keluar dari tanah & akan menandai muslim yang sebenar2nya
- Kabus selama 40 Hari akan mematikan semua orang beriman sejati shj mereka tidak perlu mengalami tanda2 kiamat lainnya
- Sebuah kebakaran besar akan menyebabkan kerusakan,
- Pemusnahan Kabah,
- Tulisan dalam Al-Quran akan lenyap,
- Sangkakala akan ditiup pertama kalinya binatang2 & org2 kafir yang tersisa akan mati, semua gunung & bangunan akan runtuh
- Tiupan sangkakala yang kedua kalinya akan membangkitkan semua ciptaan Allah & bertemu di dataran Arafah menuju saat penghakiman mereka.. Dan Matahari akan mendekatkan dirinya ke bumi

Nabi MUHAMMAD SAW telah bersabda:
"Barang siapa yg mengingatkan ini kepada orang lain, akan Ku buatkan tempat di Syurga baginya pada hari penghakiman kelak."

via: Koleksi Ceramah Ustaz Don Daniyal Don Biyajid (Original)

Tuesday, 5 March 2013

► TANDA-TANDA SEBELUM SAKARATULMAUT


► TANDA-TANDA SEBELUM SAKARATULMAUT

Orang yang bijak adalah orang yang sentiasa mengingati mati.

• Tanda 100 hari sebelum sakaratulmaut.

Ini adalah tanda pertama dari Allah SWT kepada hambaNya dan hanya akan disedari oleh mereka yang dikehendakiNya. Walaubagaimanapun semua orang Islam akan mendapat tanda ini, sama ada mereka sedar atau tidak sahaja.

Tanda ini akan berlaku lazimnya selepas waktu Asar. Seluruh tubuh iaitu dari hujung rambut sehingga ke hujung kaki akan mengalami getaran atau seakan-akan menggigil. Contohnya seperti jika diperhatikan dengan teliti kita akan mendapati daging tersebut seakan-akan bergetar.

Tanda ini rasanya lazat dan bagi mereka yang sedar dan berdetik di hati bahawa mungkin ini adalah tanda mati maka getaran ini akan berhenti dan hilang setelah kita sedar akan kehadiran tanda ini.

Bagi mereka yang tidak diberi kesedaran atau mereka yang hanyut dengan kenikmatan tanpa memikirkan soal kematian, tanda ini akan lenyap begitu sahaja tanpa sebarang munafaat. Bagi yang sedar dengan kehadiran tanda ini maka ini adalah peluang terbaik untuk memanfaatkan masa yang ada untuk mempersiapkan diri dengan amalan dan urusan yang akan dibawa atau ditinggalkan sesudah mati.

• Tanda 40 hari sebelum hari mati.

Tanda ini juga akan berlaku sesudah waktu Asar. Bahagian pusat kita akan berdenyut-denyut. Pada ketika ini daun yang tertulis nama kita akan gugur dari pokok yang letaknya di atas Arash Allah SWT. Maka malaikat maut akan mengambil daun tersebut dan mula membuat persediaannya ke atas kita, antaranya ialah ia akan mula mengikuti kita sepanjang masa.

Akan terjadi malaikat maut ini akan memperlihatkan wajahnya sekilas lalu dan jika ini terjadi, mereka yang terpilih ini akan merasakan seakan-akan bingung seketika.

Adapun malaikat maut ini wujudnya cuma seorang tetapi kuasanya untuk mencabut nyawa adalah bersamaan dengan jumlah nyawa yang akan dicabutnya.

• Tanda 7 hari.

Adapun tanda ini akan diberikan hanya kepada mereka yang diuji dengan musibah kesakitan di mana orang sakit yang tidak makan secara tiba-tiba ianya berselera untuk makan.

• Tanda 3 hari.

Pada ketika ini akan terasa denyutan di bahagian tengah dahi kita iaitu diantara dahi kanan dan kiri. Jika tanda ini dapat dikesan maka berpuasalah kita selepas itu supaya perut kita tidak mengandungi banyak najis dan ini akan memudahkan urusan orang yang akan memandikan kita nanti. Ketika ini juga mata hitam kita tidak akan bersinar lagi dan bagi orang yang sakit, hidungnya akan perlahan-lahan jatuh dan ini dapat dikesan jika kita melihatnya dari bahagian sisi. Telinganya akan layu dimana bahagian hujungnya akan beransur-ansur masuk ke dalam. Telapak kakinya yang terlunjur akan perlahan-lahan jatuh ke depan dan sukar ditegakkan.

• Tanda 1 hari.

Akan berlaku sesudah waktu Asar di mana kita akan merasakan satu denyutan di sebelah belakang iaitu di kawasan ubun-ubun di mana ini menandakan kita tidak akan sempat untuk menemui waktu Asar keesokan harinya.

• Tanda akhir.

Akan berlaku keadaan di mana kita akan merasakan satu keadaan sejuk di bahagian pusat dan ianya akan turun ke pinggang dan seterusnya akan naik ke bahagian halkum. Ketika ini hendaklah kita terus mengucap kalimah syahadah dan berdiam diri dan menantikan kedatangan malaikat maut untuk menjemput kita kembali kepada Allah SWT yang telah menghidupkan kita dan sekarang akan mematikan pula.

Wallahua’lam..


"Demi MASA! Sesungguhnya manusia itu dalam kerugian, kecuali
(1) orang-orang yang beriman, (2) dan yang beramal soleh
(3) dan yang berpesan2 pada kebenaran (4) dan yang berpesan2 pada kesabaran".
~Surah Al-'Asr.

Sunday, 3 March 2013

SIAPA NIE? FAMOUS SANGAT KE? SAPE AIMAN RAHMAN? SAPE ADAA SYADA ? SAPE HAZIQ KINDA ? SAPE NICHOLAS ZAYN?

Assalamualaikumwarohmatullahiwabarokatuh.........!


hai semua!!??

(sory sbb guwa xlawa cam korang..ayat belas~)


apa khabar ??sihat tak? hopefully everythings gonna be okay yeah?so,hari nie..kitorang sertai marathon big family anjuran my university..mula-mula kitorang lah yang paling belakang sekali..hahaha...rilek je...org cakap...'heroin xgaduh,boh!'




lepastu....sorang-sorang kami potong....sampai lah tamat perjalanan..tapi kami xdapat anugerah pape pun..well..patutnya kitorang dapat tmpat ke tiga keempat dan kelima u know..tapi xpelah..kitorang saje je bagi can kat budak-budak lain naik pentas....hemoh2

okay berbalik kepada tajuk kat atas...

SIAPA NIE? FAMOUS SANGAT KE? SAPE AIMAN RAHMAN? SAPE ADAA SYADA ? SAPE HAZIQ KINDA ? SAPE NICHOLAS ZAYN?

first of all...tadi aku ngn roomates tercinta tengok youtube..nampak si syada amzah ngah nyanyi lagu.....

'i want you back..want you..want you...want you back!!'

pastu aku ternampak kat sebelah tu...vid tajuk Adaa Syada...

 

so aku saje lah usya...dia muda setahun dari aku....boleh dikatakan cute jugaklah..dia..pakai shawl..bigger eye contact lense warna hitam...putih tuannya...i guess dia kemetot cam aku je kot? bhahaha -..-' (xde kaitan langsung)

 

 video tu member bff dia yg buat kan..and for your information...bff dia tu nama tikah n ade problem sikit ngn kesihatan dia...so,harap korang doakan rawatan yg dia ambil tu berjalan lancar...




  lepas tu tengah tengok tu.... (xabis pun tengok sbb gerun tgk tang mata dia..bulat sgt... :)

 
 Adaa..


(ni haziq)

aku ternampak la plak vid tajuk 'Adaa syada & Haziq kinda'... aku tengok..herm..curious gak la kan....apa relationship dorang ni...vid ni pun peminat diorang yg buat..



aku hairan gile..nak cakap artis bukan..sape diorang ni hah?sape?sape?mmg aku sifat ingin tahu aku membuak2 nk pecah dada aku ni....ish..siap ade orang buatkan video taruk kat youtube bagai....so,aku try bukak fb..wuhuu...banyak kot fans diorang ni..aku agak lah..diorang popular dekat twitter kot....ramai followers diorang...

 
si haziq lagi..

pastu....tetiba aku tertengok ade gambar budak laki nama Nicholas Zayn...haa..yg ni aku mmg tak puas hati sebab ramai cakap dia macam ZAYN MALIK aku..dan aku memang betul betul TAK SUKA!!!!!! eii...xsuka.xsuka tau..mana ade orang leh sama ngn B aku...siap guna nama zayn lagi..nyampah ngat.

gambar si budak ni... tak de...so aku agak..dia xsama pun ngn zayn aku..fans dia je kecoh....kan?kan?

law aku xsilap.... Adaa ni couple ngn Nicholas zayn...tapi dah putus....dan Adaa cakap dia ngn Haziq tu teman tapi mesra....dan kat sekolah diorang ade konflik uhh...nama ape tah pompuan tu.. baby kot...ade konflik ngn si Adaa syada tu....wallahu'allam...ohohoh...tahla..budak2 nak grow up macam2 la...sbb masa ni lah hormon tgh meningkat penuh semangat waja...(eleh macam aku ni dah tua)

okay..turn to the AIMAN RAHMAN plak...masa aku tengah godek-godek Ask.fm tadi..aku terbaca ade org cakap si Nicholas zayn tu nak tiru gaya Aiman rahman...aku dengan penuh rasa ingin tahu...terus contact encik google...cari mana dia aiman...

bila aku jumpa vid pasal aiman kat youtube...

NI LAH REAKSI AKU NGN ROOMATES AKU...



woooohh!!! handsome gila weyh!!!! aaargghhhh!! tidak...mati aku..!! cair2..
'eh eh smart nyeee, saly!!' soleh
'ohh kalau dia suka aku.aku lagiii la suka dia.bhahaha' aku a.k.a saly
'eh korang ni...tapi...oh ..uniknya..' jannah

kitorang memang ala2 charlies angels...terutama aku ngn solehah lah..godek godek macam org gila tanya en google kenal x mamat hensem nih..

oohh....no wonderlah...MODEL dowh...


sejuk hati aku tengok yg ni.abah ngn mak aku tgk pun bekenan (gatai nye eden)


 yg ni bajet korea kot..

 melting ~~~~~~


hey budak aku tampar kang..jgn tengok aku camtu lah..t aku jatuh.jatuh hati..ekekekek.!! (tipu oke)


xpyh..xpyh saya ckp..sy xnak awk call sy lagi..stop!! saya dah ada zayn malik.awak please la tlong jgn buat saya mcm ni.... (oh mcm sial je aku ni -..-' )


ok thats all for today....we'll proceed tomorrow bebehh...


p/s:  *tah la aku pun tak tahu apa kejadah motif aku wat entry pasal diorang nih....oh..ada2..point dia.nak cakap...

'alahai..muda-muda dah femes...tua nanti xtahulah tu'
All the best guys.





adaa syada & haziq kinda II

Aiman Rahman (HD)

Saturday, 2 March 2013

MY BELOVED ZAYN MALIK

 he is the only one.....




heheheheh... >.<

 this is my boyfriend biography~

Famous as :

Boyband

Birth Name :

Zain Javadd "Zayn" Malik

Birth Date :

January 12, 1993

Birth Place :

Bradford, West Yorkshire, England

Claim to fame :

One of the boy group One Direction




  • He got over his fear of water when One Direction filmed the music video for "What Makes You Beautiful".
 

  • His first pet was a staffie dog named Tyson.

 
  • His favorite band is *NSYNC.
 
  • His first play was "Grease".
 
  • His grandfather on his fathers side, Mohammed was born in Pakistan. His mothers family is from Ireland and England.
 

  • He is an artist, he even drew some of the pictures on One Direction's first album "Up All Night". 
 

  • He has three sisters, one is older named Doniya and his younger sisters; Waliyha and Safaa.
 

Zayn Malik seorang Boyband Inggris tapi karena seorang Muslim aktivitasnya dicerca oleh kelompok Islamfobia. Zayn Malik yang kini memiliki Fans seluruh dunia menjadikan Media Sosial baik di Twitter maupun Facebook untuk mengajak manusia hanya takut kepada Allah Swt.

Zayn Malik menulis di twitternya dengan bunyi : La Ilaaha Ilallah Muhammadarrasulullah.

Zayn Malik dengan dengan Account Twitternya @zaynmalik merupakan keturunan Inggris-Pakistan. Hanya karena dia seorang Muslim, personel boyband Inggris One Direction ini dicaci maki oleh Blogger. Sebagaimana diberitakan oleh Yahoo! OMG, Kamis (21/6), seorang blogger bernama Debbie Schlussel menulis dalam blognya bahwa Zayn Malik berusaha membuat fans One Direction pindah agama dengan cara menulis tweet tentang Islam. 

tapi..ramai peminat zayn menyokong nya...

Jangan ganggu Zayn. Hormatilah agama dan kepercayaan setiap orang,

Penggemar lain menulis, “Zayn memang seorang muslim, tapi itu bukan hal yang buruk. Semua orang punya kepercayaan masing-masing yang mereka anggap benar. Dan jika ada fans yang pindah agama karena dia, itu hak mereka.

 

 

sumber: http://hiburan.kompasiana.com

 


i just love you...i have a lot of your pictures..and everytime i look at your face....

 

 

i always praise my god...ALLAHUAKBAR....''bismillahimasyaallah'' ..

 

 how can an ordinary human can be this perfect... 

 

 

May Allah give His guidance to you...please....stop it....i hate your tatoo zayn....its really hurt my heart everytime i see your tatoo...... :'(

Friday, 1 March 2013