Pages

Thursday 28 February 2013

PEPLUM OBSESI TERKINI

assalamualaikum..yuhuuu....apo konoi jang oik..? hehehehe..
sihat tak semua?baru-baru ni aku memang agak sibuk la..dengan jadual kelas and kuliah..tambah-tambah subject baru macam bussiness managment , ICT dan fiqh al ibadat...so memang kelas full,pagi..malam...tak sempat-sempat nak update blog..facebook pun bukak pastu tertido depan lappy...haa..tapi instagram memang setiap hari aku update..ngeh3..

so,back to the title...

PEPLUM OBSESI TERKINI

apa tu PEPLUM????

A Peplum is a frill or flounce of fabric that comes down from the waist over the hips to accentuate the female shape and can be found on dresses, skirts and tops.

tak paham?hahah..ok2..

seni reka 'Peplum' ni kita boleh tengok masa zaman Saloma lagi, kan? Secara amnya, kita boleh kenal 'Peplum' tu dari sudut bahagian bawah pakaian dimanabermula dari pinggang, kain pakaian tu mulai berkembang hingga ianya kelihatan seperti mini skirt di bahagian pinggang!

Tapi tak semestinya kena kembaaaang baru Peplum. Dia asal nampak flounce gitu.

nah...!!! cer tengok sendiri ye...

 kak deena yang comel..hehehe..suka tudung dia yg labuh..mana nak dapat ek  ??


ni gadis2 bunga ni....haha,comel gila kot..


no boutiques adamell...tp banyak sangat dah sold out... :'(

ok.awak shantek. 



yg merah pun lawa kan..kan..?


 omg.omg.omg....melting!!

amacam..? cantik kan...

hahaha...aku pun ada satu...corak cheetah....aku beli masa sale ari tu...nampak je...rembat cepat2..tapi lepas beli tu insaf giler..sampai melutut-lutut kat celah katil.....terpaksa lah berpuasa...duit yang memang dah sikit terus abis beli peplum.. >.<

aku pernah pakai sekali je...masa seminar bahasa inggeris hari tu....aduh..segan kot...habis orang tengok.yela...kat usim ni..berapa orang sangat yg berani cam aku dalam berstyle nih..kih3...
hari tu jalan pun rase xselesa...perempuanlah penonton yang paling setia..dari atas ke bawah di tilik nya aku..hahaha..

and for your information... aku ngn kakak aku dah siap design lagi peplum kurung..untuk baju raya...haaaa...mesti korang pun nak buat peplum gak ni..ei...ta malu...orang buat peplum..nak gak..tapi..baju peplum ni..dia macam kecik sket kat pinggang so, baguslah masa puasa tu boleh kurangkan lemak dekat perut tu... baru lawa n xde lah berlipat2 perut tu masa raya...ekeke..

jadi..itulah sahaja..kisah pasal PEPLUM...yang menjadi kegilaan wanita2 sekarang...alah..aku tahu...ramai member2 aku yg langsung xtahu pasal benda2 macam ni...sebab tu aku buat entry nie...

kahkahkah....yelah..aku tahu lah aku je satu2 nya degree student kat sini yang tiap masa boleh melangok depan lappy rela xmakan...search something hot n new....

(ok aku tahu korang nak cakap aku xde keje... -..-')

thats all,sayonara

credit to..encik google sbb provide smua gambar kat atas..hehe ^_^










No comments: