Pages

Thursday 9 May 2013

antara AWAN DANIA dan DUA KALIMAH

assalamualaikum...kita berjumpa lagi dalam...me.lo.di. astaghfirullah...silap ni silap channel..
ok kita straight to the main point !! 

 
 (sory tersilap masuk) -..-'

******


tadi copy citer ngan soleh...first skali tengok citer AWAN DANIA sebab nak sangat tengok lakonan scha al yahya... =..='


bila da start tengok...rasa cam..heyy apa ni...movie ni buat kite ase annoying sgt taw...sbb apa...first skali dia tunjuk scene epilog....pstu...stop..stop...tetibe...stop..sambung jadi.. 10 hari sebelum... then,7 hari sebelum...pastu 3 hari sbelum..bla..bla..bla...



kalau saya tengok citer korea...saya masih boleh terima kalau2 ade scene romantic.....tp...hish..saya mintak maaf lah...saya memang xsuka kalau citer melayu = islam nak buat konon2 cam mat salleh..ya Allah..memang geli.!!

 

ape nie kan? mengarut...jaln crita dia...2 pmpuan bergaduh sbb berebut sorang laki...ya Allah..tolong lah...

saya cuma jumpa 1 je....pgajaran citer nie...

'persahabatan yg terjalin jangan sewenang2 nya diputuskan hanya kerana nafsu'

well then..

******


 

saya da mual tgok citer yg xbagi manfaat tu...so saya copy citer DUA KALIMAH pulak..

 

mula2 tengok..ngan sound effect die....saya was2 ni citer hantu ke apa ni...

lepas 10 minit...baru saya faham..air mata..usah dicakap lah...mengalir mcm air paip..semua bnda teringat..dekat abah..mak..kat kg..dekat dosa2 dah saya lakukan...dekat taubat yg saya tangguh2 kan...


astaghfirullah.....cerita yg sangat2 menimbulkan keinsafan...tahniah...inilah yg kita mahukan...



anda sendiri kene tonton citer ni....yg saya dapat simpulkan...

setiap apa yang kita laksanakan di dunia ni, pasti ada balasan dari Allah.

kecik mana pun benda baik yang kita buat, Allah tetap akan bagi ganjaran. sama la jugak dengan Dosa, kecik mana pun benda tak baik kita buat, tetap ada balasan dari Dia.

TOLONGLAH TONTON CERITA NI.... DUA KALIMAH lakonan SAM dan NORA DANISH..



***************

*esok kitorang buat santai-santai n main-main game dekat dataran nilai,,beramai2.. ^_^













No comments: