Pages

Thursday 12 July 2012

MAMAT POYO JA'AT!!!


HaLuUUu...bLoGerS N rEadErS..!
Da KEring Laa idea...TAtaW da Nak UPdaTE SaL Pew...uMmM..
apE kaTE kiTA wAT sesI imbas MukA...imBas keMBaLi..?ecECeH...Nak TAK..NAk TAk..??
aLaaah..TAk mAhu??Ahhhh...TA kiRE!!tAnAk POwn akU TEtap NAk TUliS gak...!!
(eh.ade plak men pakse2.. =_='   )

eRm...tETiBE jER...TerIngAt kiSah KeNE uSyA DuLu...taPi LAm bEBanYAk TU...ni LAh EDisI PaLIng NGok NGeK KePAlA keMet!!
eRhh!! TAk iNgin AkU TerRR WAkeNAbEB 4 Da 2nd timE!

hehe..kisahnya berbunyi begini.... (kisah ni berlaku mase aku di tingkatan 6 bawah)

pada suatu hari...(ceeewahh.. ala-ala wat karangan mase um0 9 taw0n plak! )..ehh ok2..jan laa mara..eklan jap jerr kot.. >,<

camni..petang tu..cam besa laa..da balik skola..aku pi stesen bas..an..an...bila da sampai tu....hah?!   guess wut?!  CISSSSSSSSSSS!! TERRTINGGAL BAS DERR! bas plak senget btol..kalau destinasi lain banyak jerr..tapi law menghala ke rumah aku..ade ke patot..sebuah je???

so,andaikan at dat time pkul 2.30...so bas akan datang balik lam kul 3.40..bile da smpai tu pak cik driver pi lepak2 sat ngan geng die.....then bawu laaa gerak...errhh..SENGAL.!
tengah aku tensi0n tahap gaban guban tu...terrrrnampak laaa sekor...omak kau!! sori2..clap.
terrnampak laa sowang mamat ni ngah usya minah free hair (ahh suke t ko laa freehair ke free of charge ke..Ada Aku Kisah?! ) kat seberang sana tu..btowl2 depan aku...
adoyaii..naik menyampah laa plak...aku ngan diorang ni! konon ku mahu tapi ku malu laa minah tu..last-II aku tengop....mamat tu dapat gak number phone minah tu...aku yang kat sini...tersenyum (senyum ala-ala menyampah + geli)...minah tu tengok jerr kat aku..tah ape die cakap kat mamat sebelah die uuh.. none of my bussines oke,!

lam beberapa minit...pak cik bas pun panggil aku (maklumlaa da wape tawun naik abs...satu stesen bas kenal aku..termasuk kucim2 kurap kat ctu..werkks)

bila da naik tu..aku duduk agak belakang sket..nak wat cne..da loceng kat ctu jer memang confirm x wat hal..terrpaksalah redha.
tengah syok repair tudung  tu..tetiba....toooiing!
eh setan apa plak sebelah aku..lain macam je bau..!(cakap lam ati).
weeyh..ape ni..ta payah mengada laa nak duduk sebelah aku..banyak lagi kosong..cis si mamat poyo tadi rupanya!!kawan2 die bole je duduk kat belakang..

aku marah pun die gelak je..dasar,,!!baru jer aku bangun nak tukar tmpat duduk..cepat2 die angkat kepala lutut die hadang.(sambil tersengeh-sengeh).tak kasi aku pi kat lain.ehh...sakit nye hati aku..kalau tak engat dekat tudung skola yg aku pkai ...da kene terajang mamt ni...tak rela lagi terpakse..aku (macam biase bile da mara) dengan muncung panjang sedepa..terus duduk balik kat krusi tadi.!

si mamat ni boleh plak cakap.. 'eh..makin awak marah..makin comel laaa!!gerammmnye sy!'..
eiii mamat ni,kang aku cepuk mulut die baru tahu! aku wat derk je..sakit ati...antara kami berdua yg duduk bersebelahan tu..aku letak fail kat tengah2, tak hingin aku berrsentuhan even berlapik dengan beliau.!

tetiba..'alala..cute nye gambar die..nak tgk..nk tgk..!?'
baru aku ingat yg aku ada taruk gambar dekat fail..aduh banyak bunyik r die ni...aku trus cakap 'ta bole ta bole!!!!'

tiap kali mamat tu bercakap..mata tu terjojol macam nak telan org..geli mak!!
dah la...gatal...ade k patot mase aku tgh marah-II tu....die hampir2 nak cuit dagu aku..nasib aku sempat jerit kuat2..habis ketawa mamat tadi n da gang...aku panggil pak cik bas..adoooii.pak cik bas sibuk terr..jadi..dye cuma jerrkah je laa kat bebudak tu..tapi....jangan kan berkudis...luka pun TAK!! langsung tak berbekas pada mamat tu..malah die siap menjawab lagi ngan pak cik bas..

tetiba..aku ade idea....aku amik phone aku..CLICK!! aku amek gambar die!! dye trkjut..aku cakap..aku nak kasi kat polis..! dye kacau aku...tapi...ade plak..dyorang gelakkan aku balik...eeii,

pastu...dye pggil kawan2 die..aku da kecut pewot..ehh..nape ni...nape ni...si mamat ni tetibe nak lentok kan kepala dye kat bahu aku..wehh !!aku jerit kuat2..dye cpt2 tegakkan badan..katanya..'alaa tadi nak amik gambar sangat..ni biar kawan sy amik gambar kite bdua ye.?' aku pown...'TA NAK!! TA NAK!! TA NAK!!!!!!'

lepas beberapa minit...mamat tu cakap nak number phone aku....aku cakap...'ehh.bukan tadi da dapat number minah free of charge tu!??' dia gelak...cakap. 'alaa..tak sama.die lain...awak lain..'

aku cakap ta nak kasi!! tetibe...'haa.. baik awak kasi...t saya geletek awk?!!' amboi-II...main ugut2 plak jantan ni........disebabkan aku tak sanggup nak bayangkan kalau die geletek aku...aku pun gitaw dye..'aaah..jangan-II..!!urmm..mcm ni lah..awak kasi jer number awak..t balik umah..saya contact awak..ok??'

lepas jer sesi meyakinkan berlangsung...rumah aku pun da hampir sampai..aku tengok atas (loceng)..tgk bawah. (mamat sewel)
 'alamak..cane nak tekan ni..kalau aku tekan..mesti badan aku kene dia..eii..tak maw..tak maw...'.
 haa..aku ada idea..rumah aku xsampai lagi...tapi aku kene wat konon2 da sampai..takut mamat ni xmahu tolong..trpkse lah aku jerit kuat2 suh pak cik bas brhenti nnti tak la jauh sgt kne jalan...

'ehhh awak2....cepat tekan..cepat..!!!da lepas ni umah sy!!cepat!!' (aku wat suara sekalut mungkin)..
mungkin sbb terkejut..mamat poyo tu tewus bangun n tekan loceng..weyy agak-II la..xkan sampai tekan 4 kali kot brader!

disebabkan geram campur sakit ati darab menyampah bahagi marah....elok je kaki aku turun tgga bas..aku jerit kuat-II..'heyy..jangan harap laa aku nak contact kau!!buerkk!!'(sambil jelir lidah 2x)

die terkejut campur sakit ati kne tipu idop2..tapi mane leh wat ape..aku da trun bas pun!!hahahaahha..(ketawa puas ati)


namun...siapa sangka..
selepas berminggu-II kejadian tu berlaku...aku terus lupa insiden sengal tu.

hari tu..hari minggu...aku berbaju kurung moden dan ber shawl (pink colourrrr beb.haha)...masa aku naik atas bas...tgh2 tggu pak cik bas start enjin..tetiba aku terpandangkan..sowang mamat.ehh...macam..? OMAIGOD!!!! mamat poyo yg usik aku hari tu..maaaaakkkk tolong mak!!xleh jadi ni..aku tunduk membisu..aku dapat asekan dye lalu sebelah aku dan duduk sebelah aku..tapi sebelah krusi lain..

'EHH..MACAM PERNAH TENGOK?!'

mamat tu bersuara...'awak-II..'dia panggil aku...aku terpakse berpaling n konon wat muka hairan (wat ta kenal,,kikiki)

die cakap..'cuba awak senyum?'aku wat tak tahu..tetiba die wat lucu ape tah..aku ta tahan..aku tergelak...! tengok je aku gelak...dye terus datang duduk sebelah aku n cubit bahu aku!!! damn! (nasib ade kain..bukan kene kulit aku yg halus mulus ni)....katanya 'oohh..hari tu bukan main lagi..tak contact langsung..pastu siap jelir lidah lagi ye?!!!'

 (omak kau..kalau aku tahu aku akan jumpa die lagi..tobat aku tak wat camtu wei!)

kali ni aku wat-wat cakap lembut2 la..takut die bertindak luar kawalan...kali ni die sorang je...
sambil bercakap tu..aku tunduk kebawah... eii yerk!! kuku kaki hitam ?kotornye!!! ikut hati nak termuntah ase..tapi tahan jgk..tetiba die hulurkan botol air pepsi dye dekat nan mulut aku....'ehh tanak tanak...da minum air tadi..' dalam hati aku (tanak la aku minum air bekas kau..werk)..

kali ni..aku tahu..namanya...matzan.umo 20 tawun..

bila da sampai umah..dye lambai kat aku...aku senyum biri-II je (plastik terussss!!)

nampak kat depan pintu..ade abah..aku citer cepat-II.. from A to Z.....abah naik geram la..owg kacau anak dara kesayangan die ni...tapi sori abah..saly mmg tak tahu...die tggal kat ne...n sape mak bapak die..n saly xmahu tahu..n saly harap tak jumpe mamat sengal tu lagi..!

=,='  KEPADA MAMAT POYO : HARAP ITU PERTEMUAN TERKHIR KITA.! =@






No comments: