Pages

Wednesday 26 June 2013

Make SUre You TAstes yOUr Words bEfore You spiT Them Out

                Hai...Assalamualaikum..moshi moshi...

malam ni tetiba rasa cam nak update entry baru je....tapi this time im gonna write long...long.....entry...

(make sure anda faham maksud tersirat yg nak saya sampaikan )

kekadang..aku berkhayal dan terdetik....

 ''xper saly...tulis je apa yg kau rasa nak tulis...tulis je..bukan ada orang baca pun...''

dasar syaiton direjam!!!

huh..!! heloww syaiton...blog ada stats okay...we0lss dapat tgop sape yg slalu baca entry lam blog kita ni..dan dari negara mana..menggunakan browser apa...dan entry mana yg audience baca....

 


(ramai jgk silent readers aku erk?)

so becareful saly..

dulu banyak jugak entry yg aku terpaksa delete gara-gara over exposed sangat hingga ada yg terguris...

hehhehhe..well..mula-mula ada belog dan umur pun tgh meningkat remanja.semua benda nak luah kat social network nie..right?

okay...

ekceli..sepatutnya aku tgh settle kan semua barang-barang aku yang nak dipindahkan ke sutera indah (hostel baru) tapi disebabkan kemalasan yg merasuk diri...aku stop kejap..sambung balik..stop kejap...sambung balik...and so on...

ada sikit lagi...jap-jap lagi lah...

cuti sepuluh hari nie...aku xde wat apa pun...tido bangun..tengok movie...tu jer,

kekadang...aku sign in fb then aku tido...tinggalkan camtu jer..bhahaha..suke ti aku je kan.

chat org hntar berlambak2...macam2...dah aku tidow aku nak reply cmne..kadang2..even aku offline chat,still ada yg antar msj kat inbox...

heran binti ajaib bin was-was...

that's why aku naik rimas dan menyampah tahap gaban bila ada org yang tegur..

'eh..online 24 jam..'

'ko ni xtidow ke asik main fb jer'

'hoi,study ler online je'

 


''hey budak..!! suke hati aku la nak online seumur hidup aku ke hape ke? aku guna wifi ko ker?aku guna berukben ko ker? aku guna laptop ko ker? aku guna tangan ko ker tekan keypad?ko sibuk pehal? &&^%@!!!$%&&*^?? ''

tu jawapan  kurang ajar yg kadang-II  nak je sembur kat makhluk2 yg busybody...

tapi.... perkataan menggambarkan siapa kita,,so,aku fikir..x elok buat camtu...

chill...rilex..

 

diorang tak tahu sbb tu diorang bercakap sesuka hati...

kita sign in facebook then kita pi bathroom mandi....tinggalkan laptop kat bilik : org tak tahu

kita update status then mintak roomate jagakan laptop..kita turun ambik makanan kat cafe : org tak tahu

kita like status member kita then kita ambik buku-II pergi study kat tangga or even beranda tinggal lappy lam bilik without log out : org tak tahu

kita komen status kwan kita then kita solat asar 4 rakaat, (ade ker orang yg tgh online fb lepas tu log out lepas tu shut down lappy sebab nak solat asar 4 rakaat..sipa solat restart balik laptop...xtahu plak kalau ada yg cmtu...)
bg aku..aku tnggal kan jer kat meja..even kalau aku mengaji qur'an pun aku xkacau fb aku..biarkan kat situ.. : org tak tahu

hakikatnya... : org tak tahu ( tapi bersikap seolah-olah mereka berada dibawah ketiak kita,seolah-olah kebersamaan dia dan kita 24 jam)

yuran kita bayar...barang eletrik kita bayar...kenapa nak kecoh dan sengaja mencari isu untuk diperdebatkan ???

bila kita tak tahu jangan bercakap seolah-olah kita berda di tempat kejadian..

 


''walaweh...altantuya kene bunuh..kene bom..berkecai badan dia weyy...muka..bdan..kepala..kaki..semua xde...seram sangat....bersembur smua daging-II dia"

heh makhluk ..kau tengok dengan mata kepala kau ke?kau ada kat tempat kejadian ke? kau saksi kes tu ke?

xpayah terlalu over mendedahkan sesuatu yg kita sendiri tak pasti...

even mahkamah belum menjatuhkan hukuman,
even pakar forensik masih menjalankan penyiasatan.
even pihak polis masih mencari penjenayah bajingan itu,

dan kau berlagak seolah-olah kau mengetahui semua benda gara-gara kau baca di surat khabar dan berita dan status kat fb dan cerita kawan-II kau yg memang nampak benar menipu serta tokok tambahnya bersama perencah adabi tak lupa ajinamoto  tu....then kau dgn bangganya tekan button 'share'...menyebarkan berita yg kau sendiri xtahu hujung pangkal kesohehan nya....

kau nie dah kenapa ??

isu yg nak aku ketengah kan adalah...

JANGAN TERLALU MUDAH MEMBUAT ANDAIAN...siasat dahulu,pastikan kebenarannya...jangan bertindak terburu-buru..mem khinzir buta..

kenapa dengan kita sebenarnya?apa yg kita kejar?publisiti?kontroversi?xperlu...xperlu semua tu...

                                       *****

aku rasa dah tiba masanya aku sambung kemas barang-barang aku..
  
                                    **********

roomate aku : ''saly menaip apa tu semangat nya..tulis belog eak? ''

aku : yeah..meh sy bacakan isi penting.. 'bla..bla..bla..'

roomate aku : hahahahahh..!!!


                                            ****** 

assalamualaikum warah matullahi wabarakatuh...

terasa?baguslah..
sedar?baguslah..
insaf?baguslah..

                                        *****

reminder for myself and my friends (any stage of age) ....


 


                                                                       *xpuas hati,komen.
 

 


 
































No comments: