Pages

Saturday, 3 November 2012

ya ALLAH...aku ada adik??!!

assalamualikum semua....pagi tadi pukul 5:55am selamat sampai usim...xde orang dalam bilik..hanya aku...

sekarang tengah kemas2 bilik and locker...sambil godek2 fesbut..
tetiba nampak...dia...ya allah.....bila direnungkan...dah besar adik aku.makin handsome....
baru aku perasan....dalam laptop aku...xde pun gambar dia....????kenapa...?
hai...sebak plak pagi2 ni.gambar abang2 n kakak2 aku banyak je...
perasan tak kita macam abaikan dia..kadang2 aku sedih bila tengok semua berkumpul dalam bilik aku bercerita itu ini..sedang dia di luar tengok tv atau baca buku...

memang betul...dia troublemaker...dari kecik lagi....tapi biasalah...dia kan remaja....semua org melalui saat itu kan...

aku hanya punya adik seorang....dia lah...satu2 nya....dulu mmg aku rapat giler kot ngan dia....malam2 naik moto sama2..round2......dia citer problem dia....kat aku...tp di sbbkan sangat rapat dia hilang rasa hormat pada aku...aku mula hilang sabar.....tu yg mnyebabkan kami sekarang dah tak rapat macam dulu....





bila aku godek2 fb dia.....aku nampak gambar dia..masyaallah...dia betul2 dah besar!!!
dia sekarang umur 16 tahun...kami memang bercakap...tapi tidak semesra dulu....

malah....sejak dia mula jadi remaja...dia berubah menjadi pendiam dengan semua org,,,bila abah atau mok bertanya...dia hanya jawab sepatah2....
apakah mmg remaja sifatnya begitu... (sbb aku rasa aku paling suka bercerita semua perkara kpd abah aku n mok aku..even aku kene usya dalam bas pun aku citer)

dia mula menjauhkan diri dari kami....abg2 and kakak2 nya...
aku berusaha sedaya mungkin bertegur sapa dengannya...tapi dia sering acuh taka acuh..kadang2 aku perhatikan..bila ade org bercakap dengan nya,...dia menjawab pertanyaan itu sambil berjalan....kenapa macam tu..?

sebelum aku ke usim hari tu..aku cari semua buku2 nota n rujukan aku...aku bagi dekat dia..kadang2 aku nak sgt dia tanya aku apa2 yg dia tak faham...

(kenpa tak aku je yg pegi dekat dia..?mukanya masam mencuka.... macam mana lah aku nak dekat dengannya? )



aku saaayang dia....sbb dia satu2 nya adik aku....aku nak sangat dia berjaya..sbb aku tahu dia terror dalam hafazan...suara dia merdu bila baca qur'an....

ya allah..tolong sampai kan salam rindu dan kasih aku pda nya....tolong permudahkan segala urusan nya....tolong khabarkan pada nya...kami..abang2 dan kakak2 nya tetap menyayangi nya..

adik....mereka tak bertanya bukan kerana mereka tak peduli..tapi mereka sibuk dengan urusan masing2....mereka perlu kuat mencari rezeki demi menyara keluarga mereka....mereka perlu kan sokongan.....doakanlah kebahagiaan mereka...

*mey,aku xse kito gini sapa bilo2...aku nok sangat mu jadi po dulu....jange lah senyap gitu....bercerita lah nge mok and abah....hargai mereka selagi mereka ada di rumah....jaga mereka untuk aku....air mata aku mengalir sbb aku menyesali smua yg berlaku..sedihnya tuhan saja yg tahu,,,,

2 comments:

princessrayha said...

sabar a yew..insyaallah nnti dia akan berubah..

sALLy SoFiEy eBRaHem said...

ameen..change for the better life..insyaallah..thanks :')